03 juli 2010

Review: The Mist

Gisteravond had ik geen zin om voetbal te kijken. Dennis lag op de bank te kijken naar de wedstrijd tussen Uruguay en Ghana en ik zat met mijn laptopje in mijn 1,5zits. Echt heerlijk! Een beetje internetten en uiteindelijk besloot ik om een filmpje op te zitten want ja, ik wil toch wel graag die 100 films nog halen! Al red ik dat volgens mij nooit ;) Anyway, ik wilde graag weten hoe mijn laptop blu-ray films af zou spelen dus ik besloot om The Mist te kijken op Blu-ray. Een poosje geleden hadden we namelijk bij de mediamarkt een aantal blu-rays meegenomen, ze lagen in een grote bak voor maar 6 euro per stuk. Het waren nog goede films ook! Zoals Mongol, Chanel etc. Maar goed, terug naar de review!

film002

The mist is een verfilming van het boek van Stephen King. Stephen King staat bekend om zijn, ehm bizarre verhalen en deze film is er net zo een. Het gaat over een Man die na een zware storm met zijn zoontje naar de winkel gaat om boodschappen te halen. Eenmaal in de winkel aangekomen, drijft er een gigantische mistbank door het dorp heen waar vreemde wezens zich in verschuilen. De hele film draait er eigenlijk om dat ze zich proberen in leven te houden maar ze ontdekken dat er meer wezens zich in de mist bevinden dan dat ze dachten. Ook merken ze wat voor een invloed zo'n ramp heeft op de mensen.

Ik vind het een erg spannende film! Ik wist niet wat ik precies kon verwachten in het begin. Helaas ging dit gevoel op een gegeven moment weg en werd het wel wat voorspelbaar. Dit nam niet weg, dat ik het een goeie film vond. De scenes waren goed gefilmd, al was het soms wel erg donker waardoor ik niet echt iets van de omgeving kon zien. Een heel groot min-punt vond ik het einde.. wat is het einde van deze film SLECHT! Ofja slecht.. ik kan daar niet zo goed tegen, zo'n soort eindes. Ik hou meer van happy endings en dat was deze in een bepaald opzicht niet. Maar aan de andere kant ook weer wel. Ik wil niet te veel verklappen omdat ik dat zelf niet leuk zou vinden als ik een review van een film zou lezen dus vandaar dat ik het een beetje vaag hou ^-^

Uiteindelijk vond ik de film zeker wel de moeite waard om te kijken. Ik hou wel van dit genre. Lekker om weg te kijken op een vrijdag avond.

2 opmerkingen:

1. Normaal gesproken hou ik ook heel erg van zulke films, maar The Mist vond ik een flinke tegenvaller. Zo ongeloofwaardig.. Maar ach, het is wel weer anderhalf uur vermaak. En je kunt weer een film op je lijst zetten! :D

BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh lekker spannend! Het lijkt me een gave film zeker als het een verfilming van het boek van Stephen King is! :)

BeantwoordenVerwijderen