27 juli 2010

Onze moestuin: 1e Aardbeien

Al eerder liet ik weten dat we aardbeiplantjes in onze moestuin hebben staan. Tot nu toe hadden de vogels de meeste aardbeitjes weggepikt voordat we ze konden plukken, erg jammer! Vorige week had Dennis een stuk plastic zeil over en die hebben we over de plantjes heen gelegd. Dit heeft als voordeel dat de vogels er niet meer aan kunnen én onder het plastic is het warmer zodat de aardbeitjes sneller rijpen.

planten,aardbei,plants,strawberry,hand,red,green,fruit,food,eat

Vandaag hebben we weer naar de aardbeitjes gekeken, na ons weekendje weg, en er waren er al een aantal rijp geworden. Deze heb ik dus ook geplukt! In totaal hadden we maar een stuk of 7 rijpen aardbeien, niet genoeg om er een smootie van te maken, dus ik eet ze morgen wel op, op een boterhammetje ofzo.

planten,aardbei,plants,strawberry,hand,red,green,fruit,food,eat

Ik zag wel dat er nog een aantal rijp genoeg worden deze week om te plukken, dus op het einde van de week zullen we er wel meer hebben! Ook waren er weer een hele boel bloemetjes en mini-groene aardbeitjes bij bekomen dus ons aardbeien seizoen is gelukkig nog niet voorbij!

planten,aardbei,plants,strawberry,hand,red,green,fruit,food,eat

Toch waren er, ondanks dat de vogels er niet bij konden, toch een aantal aardbeitjes aangegeten maar ach, zo gaat dat in de natuur!

planten,aardbei,plants,strawberry,hand,red,green,fruit,food,eat

Of de pas-geplante tomaatenplantjes het nog gaan doen deze keer weet ik niet. Tijdens ons weekendje weg is het dekseltje van het bakje gewaaid. Gister heeft het veel en hard geregend bij ons dus het bakje is een beetje veranderd in een mini-modderpoel. Het meeste water is er nu wel weer uit, hopelijk wordt het nog wat dit jaar. Ach, en anders heb ik nog genoeg zaadjes over voor volgend jaar!

4 opmerkingen:

  1. Dat is natuur inderdaad. :)
    Wij hadden vroeger ook aardbeitjes in de tuin, onder een gaas. Nu hebben we bij mijn ouders alleen nog druivenstruiken. Ook errug lekker. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie fotos :D en lekker vers van de pers dus :D
    ik ga je even in me link pagina zetten goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh kei gaaf een moestuin. Als ik een tuin of balkon straks heb dan wil ik dat ook gaan doen.. ^^

    BeantwoordenVerwijderen