20 juli 2010

Gegeten: Elsässer Flammkuchen

Eens in de twee/drie maanden gaan Dennis en ik samen met onze schoonbroer naar Duitsland toe om frisdrank te halen. Wij gaan dan altijd naar een drankenhandel toe waar je literflessen frisdank kan kopen. Laatst hadden wij 3 kratten met 12 flessen (dus 36 liter) frisdrank en 2 doosjes Capri Sonne voor maar 33 euro. Dat is dus echt niet duur. Vooral niet als je nagaat dat je hier bij de super 5 euro betaald voor maar 4 flessen cola. Maar goed, dat terzijde.

De vorige keer dat wij dus frisdrank hadden gehaald, zijn we ook naar de Lidl gegaan die daarbij lag. Hier hadden ze hele andere producten dan bij ons dus wij waren wel nieuwsgierig. We zagen daar een aantal doosjes staan met simpele gerechten, een soort van quiches. Dennis en ik waren daar wel benieuwd naar dus we hadden een pakje meegenomen om uit te proberen. Wij kozen voor de Flammkuchen mit würzmischung.

food,bakplaat,tomatoes,cheese,sweet pepper,dough,creme fraiche,delicious

Het enige wat we volgens de verpakking toe hoefden te voegen was water bij het deeg en water met hamblokjes bij de vulling en creme fraiche voor over het deeg te strijken. Dit vonden Dennis en ik alleen niet echt genoeg dus wij besloten om eens te kijken wat we zelf nog hadden liggen. Uiteindelijk hebben we er een ui, een gele paprika, gebakken spekjes (ipv hamblokjes) minitomaatjes en geraspte kaas aan toegevoegd.

food,bakplaat,tomatoes,cheese,sweet pepper,dough,creme fraiche,delicious

Dennis had het deeg onder handen genomen en ik was bezig met de vulling. Het deeg moest over het bakpapier worden uitgerold maar helaas hadden we geen deegroller. Wel hadden we een lege wijnfles van afgelopen weekend, dus na die grondig te hebben gewassen, hebben we die maar gebruikt. Werkte perfect!

food,bakplaat,tomatoes,cheese,sweet pepper,dough,creme fraiche,delicious

Daarna heb ik het deeg bestreken met de creme fraiche. Over de creme fraiche ging het mengsel van groenten, spekjes en het vullingsspul uit het pak. Daarna heb ik er gehalveerde minitomaatjes overheen gelegd en uiteindelijk bestrooid met een klein beetje geraspte kaas wat we nog over hadden. Toen kwam het wachten want deze bakplaat moest 30 minuten in de oven. Normaal gesproken vind ik dat wachten niet er, maar Dennis en ik waren heel erg benieuwd hoe het zou smaken.

food,bakplaat,tomatoes,cheese,sweet pepper,dough,creme fraiche,delicious

Nou, het smaakte verrukkelijk! Het is totaal anders dan pizza doordat er creme fraiche doorheen zit. Dit maakt het geheel lekker fris maar ook heel erg machtig. We hebben nu nog een halve bakplaat over, waar we vanavond weer lekker van kunnen smullen!

6 opmerkingen:

  1. Het ziet er super lekker uit! :D Zoiets hebben ze vast niet hier in de supermarkt... Ik wil het nu ook maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat ziet er belachelijk lekker uit! Ik wil ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeee lieve Kathy! Dat ziet er lekker uit!!! Hmm!! Matheo en ik hebben een keer 'Flammkuchen' in een restaurant op, toen we een weekendje in Koblenz waren. Erg lekker!!! Ik zou het ook wel eens zelf willen maken!
    Wij doen ook vaak boodschappen in Duitsland! Zo leuk altijd! Kom je ook wel eens bij de 'DM' (soort grote drogist). Is ook echt een aanrader, alles een stuk goedkoper ook dan in Nederland, make up, shampoo, alles!
    Zou je het leuk vinden om weer eens wat af te spreken? Reni mist Kathy!
    liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ff een keer vriendje vragen of hij dat kent, wat klinkt dat heerlijk!! Nog niet van gehoord!! Ik moet een beetje gaan inburgeren hier :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ik ik ook eten :| Ziet er suuuper lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen