29 juni 2010

Scannen

Ik had het al op twitter laten vallen, dat ik van alles in aan het scannen ben. Ongeveer een jaar geleden was ik ook bezig met het scannen van oude foto's die bij ons pap op de zolder stonden. Het waren behoorlijk veel albums met oude foto's van ons en van de rest van de familie, erg leuk om te zien dus!

baby01


De reden waarom ik ze in scan is simpel: ik ben ontzettend bang voor vuur. Als ik deze foto's allemaal in heb gescand, kan ik ze op verschillende dvdtjes branden, bij mijn broer en zussen een dvdtje droppen en dan zijn de foto's veilig. Ook al komt er bij iemand van ons brand of iets dergelijks. Foto's zijn voor mij ontzettend belangrijk. En vooral deze foto's omdat er geen negatieven van zijn, en dus niet meer bijgemaakt kunnen worden als deze er ooit niet meer zijn. Verder verkleuren oude foto's, raken beschadigt etc. Als ze nu worden ingescand, blijft de status van de foto hetzelfde. Met een beetje photoshoppen kunnen ze soms zelfs nog worden verbeterd.

baby02


Wat betekenen foto's voor jou?

3 opmerkingen:

  1. Voor mij zijn foto's enorm belangrijk. Vooral de foto's van mijn moeder natuurlijk. Tegenwoordig maken we helaas niet zoveel foto's meer, maar daar komt verandering in :)

    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle negatieven van mijn ouders liggen in de kluis op de bank. Om dezelfde reden als jij, bang voor brand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook al een jaar of 2 soms een weekend bezig met het inscannen van foto's.. Wat een rotklus is dat haha! Maar ook ik ben erg bang voor brand en ben vooral bang dat die mooie foto's dan weg zullen zijn..

    BeantwoordenVerwijderen