28 juni 2010

K2

Volgens mij had ik het al eens eerder laten weten hier, dat ik een tweelingzus heb. We zijn een ééneiige tweeling, dus volgens veel mensen lijken we veel op elkaar. Kelly en ik vinden zelf van niet. Ja okay, we hebben dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde vorm mond en ogen maar that's it.

k2_01

En, vind je dat we op elkaar lijken?

Toen we klein waren, droegen we vaak dezelfde kleding alleen had ik dan bijvoorbeeld die trui in het rood/roze en Kelly in het blauw. Tegenwoordig hebben we allebei een eigen kledingsmaak, dus erg veel dezelfde kledingstukken hebben we niet. Toch vinden we het soms wel leuk om hetzelfde aan te trekken. Als we naar een verjaardag gaan ofzo. Het is leuk om dan de reacties te horen.

k2_05

Vroeger vond ik het niet zo heel speciaal om een tweeling te zijn. Ze was gewoon mijn zus, die toevallig net zo oud (okay dan, 2 minuten ouder) is als ik. Tegenwoordig heb ik daar wel een ander gevoel bij. De afgelopen jaren zijn we erg close met elkaar geworden. Dit werd alleen maar versterkt toen ik een half jaar op Aruba ging wonen voor mijn stage. Toen heb ik mijn wederhelft (dat is ze écht, wij zijn op het aller eerste moment van de zwangerschap van onze moeder één geweest, echt bijzonder eigenlijk!) gewoon een half jaar moeten missen.

k2_04

Het is niet zo dat als Kelly zich bijvoorbeeld pijn doet, ik dat kan voelen. Wel hebben we wel eens een hele aparte ervaring gehad. We waren op vakantie en lagen allebei in bed. Toen hadden we allebei op het zelfde moment dezelfde droom, héél bizar!

k2_02

Dit is dus een kleine introductie over mijn tweelingzus. Er zullen vast nog wel posts volgen over haar/ons. Deze foto's zijn trouwens de meest recente van ons. Ze zijn vorige week gemaakt tijdens de familiedag.

Trouwens, vaak krijg ik te horen dat mensen zeggen: ik wou dat ik ook een tweelingzus had. Nu is mijn vraag aan jullie: Zou jij dat ook willen of niet? Waarom wel of waarom niet?

Ik wens jullie nog een hele fijne dag!

3 opmerkingen:

  1. Jullie lijken zeker veel op elkaar! Sommige foto's denk ik 'twee druppels water' maar op bijvoorbeeld de onderste zie je duidelijk de verschillen. :D

    Ik zag al bij de formspring staan 'we waren immers ooit één' dus ik dacht al 'vast een tweelingzus'.

    Ik heb nooit gedroomd over een tweelingszus. Ook nooit willen hebben. Ik denk dat ik daar te dominant voor ben en ik hou niet zo van delen. En dat doe je toch snel met een tweelingzus. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Jullie lijken sprekend op elkaar, alleen op sommige foto's zie je wat verschillen :)

    Nee ik heb eigenlijk nooit een tweelingzus gewild.. Ik heb een jonger broertje en wat baalde ik vaak als een stekker van hem ;) Als er dan nog iemand zou zijn die net zo oud is en er ook nog hetzelfde uit ziet, zou ik denk ik heel anders zijn nu ;)

    Maar ach, misschien was het ook wel erg leuk geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou vroeger altijd heel graag een tweeling zijn. Het lijkt me nog steeds wel leuk eigenlijk!
    Jullie lijken in ieder geval als twee druppels water op elkaar! :D

    BeantwoordenVerwijderen