15 februari 2010

The house of night

Mijn oma leest veel. Heel veel. Ze heeft ruw geschat meer dan 3.000 boeken die ze vaker dan één keer leest. Het is dan niet gek dat ik ook heel veel van lezen houd. Toen ik klein was, begon het met boeken van bijvoorbeeld De Drieling of Floortje. Naarmate ik ouder werd, begon ik de kippenvel-serie te lezen en uiteraard was ik toentertijd een trouwe fan van de griezelbus boeken. Ook heb ik veel boeken versleten van de schrijver R.L. Stine over het plaatje Shadyside waar allerlei enge, mysterieuze dingen gebeuren. In deze tijd ontdekte ik ook de pocket-thrillers, die ik met een ruk uitlas. Ja, ik heb toen heel veel gelezen, heerlijk!

Toen ik naar de middelbare school ging, werd internet steeds interessanter. Hierdoor ben ik veel minder gaan lezen. Eigenlijk vind ik dat heel jammer, want ik vind het heerlijk om te doen! Uiteraard heb ik wel in die tijd een beetje gelezen. Zo heb ik de complete reeks van Harry Potter verschillende keren gelezen. In deze tijd was ik trouwens ook helemaal weg van de boeken van Virginia Andrews. De serie Dawn vind ik nog steeds geweldig, ik zou die boeken zo weer uit kunnen lezen!

Eigenlijk sinds vorig jaar ben ik weer meer gaan lezen. Tja, 3x raden waardoor dat gekomen is? Juist, door de film Twilight! Ik had Kelly meegenomen naar deze film en sindsdien is ze helemaal verslaafd. Ze kwam erachter dat er boeken van waren en die heeft ze in 1 ruk uitgelezen. Daarna heeft ze ze bij mij in mijn handen gedrukt en me gesmeekt of ik ze ook wilde lezen. Ze waren zo goed! En inderdaad.. wat is het een machtige serie! De film valt vies tegen als je de boeken leest.. die zijn 1000x beter, geloof me!

Nadat Kelly de Twilight-saga verschillende keren had gelezen, kwam ze bij een nieuwe serie terecht: The House Of Night. Ik was nog druk bezig met de boeken van de Twilight-saga, dat ik nog niet veel interesse had in die boeken. Kelly bleef maar aan mijn kop zeuren dat ik ze MOEST lezen want ze waren zo geweldig! Dus toen ik het laatste deel van de Twilight-Saga uit had, ben ik maar begonnen in het eerste deel van The House Of Night: Marked. Deze serie is nog niet helemaal vertaald, dus ik heb ze allemaal in het engels gelezen, maar dat geeft niet.. My God, wat een GEWELDIGE serie!!! Echt, het is een mix tussen Twilight en Harry Potter, maar dan anders en VEEEL BETER!

Me with the book from the House Of Night


Ik ben in 1x helemaal verslaafd geworden aan deze boeken. De één na de ander las ik in een ruk helemaal uit. Op dit moment zijn er 6 delen te koop, het 7e deel is in de maak. Ik ben nu nog bezig in het 6e deel, maar ik wil hem nu eigenlijk nog niet uitlezen omdat ik dan te lang moet wachten tot het 7e deel... maar ik wil zo graag verder lezen, ze zijn zo super spannend!! Serieus: Als je van Harry Potter of Twilight houdt: LEES DEZE BOEKEN!

Bekijk hier de website: Houseofnightseries.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten