13 februari 2010

De verbouwing

Vanmorgen zijn Dennis, zijn vader en ik om half 9 weer aan de slag gegaan in ons huisje. Terwijl ongeveer heel Midden Limburg uitloopt naar de Statie Festatie in Roermond, gaan wij weer lekker klussen! Ik heb zo wie zo een hekel aan carnaval dus ik ben allang blij dat ik nu een excuus heb om niet mee te hoeven naar Roermond of Maastricht ^-^

We zijn nu redelijk ver met het afwerken van het huis. Boven zijn vanmorgen de laatste planken van het laminaat gelegd. Alleen op de overloop moeten de plinten er nog tegenaan, misschien dat Dennis en zijn vader dat nu wel aan het doen zijn. Ook staat sinds vanmorgen het hekje op de overloop, samen met de trapleuning. De leuning aan de muur is afgelopen week al opgehangen. Dezen zijn trouwens er mooi geworden! Dennis heeft ze zelf op zijn werk gemaakt van RVS.

huis0005

Aan de badkamer hebben we de laatste paar weken niets meer kunnen doen. Aankomende week ga ik hem helemaal poetsen zodat een kennis hem volgende week zaterdag kan komen kitten. Daarna is hij helemaal klaar voor gebruik. Oh nee, de glasplaat moet nog worden neergezet op het muurtje. Dat zal ook volgende week worden, denk ik.
De rest van de slaapkamers boven zijn ook zo goed als klaar. Alleen op onze slaapkamer moet nog een schuifkast komen. Deze moet nog worden opgemeten zodat hij daarna kan worden gemaakt.

Onze slaapkamer:
huis0010

De andere slaapkamer:
huis0011

Mijn werkkamertje:
huis0012

Aankomende week wordt de vloerbedekking van de trap afgehaald en over twee weken komt de nieuwe vloerbedekking erop. Ook zijn er twee planken van de trap afgezaagd en is een andere houten plaat verwijderd. Hier komen andere platen voor, die wel fatsoenlijk zijn. De vorige was namelijk erg scheef en los.

Onze trap (vorige week, nog zonder leuning):
huis0006

Verder is de voordeur ook veranderd. Eerst hadden we aan de zijkanten tussen het glas nog hout zitten waar de brievenbus in zat. Dit hebben we eruit gehaald en er zijn grote stukken dubbel glas in gekomen van boven tot onder. De deur wordt op dit moment door Conrad dichtgemaakt met hout, erg mooi! Alleen heb ik daar nog geen foto's van gemaakt dus die houden jullie nog tegoed!

De voordeur:
huis0009

De keuken is trouwens ook bijna klaar! De tegels zijn in de keuken geplaatst en gevoegd. Ook is de vensterbank erin gemaakt. Nu hoeft er alleen nog boven de kastjes worden getext, de kap van de afzuiging moet er nog omheen en de tegels moeten nog worden afgekit. Ook moet er aan de onderkant van de kastjes nog een afwerklat tegenaan worden gemaakt.

De keuken:
huis0007

De tegels:
huis0008

Zo, dat waren de foto's voor nu. Aankomende week zal ik ook foto's maken van de woonkamer. We gaan hem namelijk maandag texen!
Trouwens, op sommige foto's kloppen de kleuren niet helemaal. Daar lijken de getexte muren wel geel, maar ze zijn heel zacht gebroken-wit.

Wat vinden jullie ervan?!

3 opmerkingen:

  1. Heeey Kathy,

    Het ziet er onwijs leuk en gezellig al uit!
    Ben benieuwd naar het eind resultaat en als alles er in staat..

    Succes ermee
    -xxx -Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het er al heel leuk uit zien!

    groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen