02 september 2010

Wéér een indringer!

Gisteravond was het weer zo ver: we hadden weer een indringer! Dennis en ik wilde naar bed gaan en Dennis ging iets opruimen in de bijkeuken. Hij kwam terug met een rare blik in zijn ogen. Ik vroeg hem wat er was en ik zag hem twijfelen. Dat was al genoeg voor mij en ik wist meteen wat er aan de hand was: een spin! Dus ik vroeg waar hij zat en ik keek om het hoekje. Ik zag hem nog niet dus ik deed een stap naar binnen en toen zag ik hem tegen de muur aan zitten.. hij was echt GROOT!

Spinnetje

Zelfs Dennis had nog nooit zo'n grote spin gezien (normale huisspinnen dus) gezien. Maar goed, zo'n idioot als ik ben, heb ik meteen mijn camera gepakt om een foto te maken om te bewijzen dat hij echt zo groot was. Na het maken van deze foto heeft Dennis de wasmand eronder geschoven en daarna een paar keer flink met de vliegenmepper lopen zwaaien. Daarna lag deze indringer dood in de wasmand en hebben we hem buiten gezet. Opgeruimd staat netjes!

Of toch niet? Vanmorgen was ik voor het werk de vaatwasser aan het leegmaken en weer in aan het ruimen. Ik wilde de laatste snijplank uit de gootsteen pakken en ja wel hoor, daar zat er wéér 1! Dit keer gelukkig niet zo'n hele grote. Gister zei ik nog tegen Dennis dat ik de buurman zou halen als ik alleen zou zijn en zo'n spin zou ontdekken. Nou, vanmorgen wilde ik dapper zijn en ik heb hem zélf uit de weg geruimd. Ik had het drukdekseltje van de afvoer eruit gehaald (ben echt trots op mezelf dat ik met mijn hand zo dicht bij de spin durfde!) en daarna de kraan keihard laten stromen. De indringer wilde eruit kruipen, maar ik heb met de kraan op en neer bewogen zodat het water overal stroomde (ook over het aanrecht -_-). De spin gaf de strijd op, krulde de pootjes bij elkaar en liet zich (hopelijk dood) meevoeren met het water. Daarna heb ik de kraan nog een poosje laten stromen en het afvoerputje dichtgedrukt met het dekseltje.

Nu maar hopen dat dit de laatste was want ik trek het niet om er nóg meer in huis te hebben. Ik wordt er zo onzeker van. Dan denk ik de hele tijd "Wat als er nog meer zijn, waar zouden ze dan zitten?" Maar goed wat niet weet, wat niet deert.. toch?

4 opmerkingen:

  1. Ik ken die ja! Ik ben er als de dood voor! Een paar jaar geleden zat er een naast de trapleuning... ik raakte m nog net niet aan.. Ik was alleen thuis dus ik sloot me op in mn kamer en belde mn mams of ze wilde komen... (ik moest naar beneden maar durfde dus niet):P Ik had voor de deur dozen gezet zodat ie niet door die kier kon, wel dus! Uit alle kamers moest ie per se bij mij naar binnen. Ik heb heel de boel bij elkaar gegild.... Mijn mams heeft hem gevangen met zo'n vangding, maar hij miste wel 1 poot want hij was er te groot voor en 100 meter verderop heeft ze hem vrij gelaten. Ik kan geen dieren doden, mijn ma ook niet. Zelfs muggen niet! Maar goed.. en daarstraks viel er een op me toen k naar buiten wilde gaan via de berging... bahbahbah! Ik ben nog een uur bang en helemaal kriebelig geweest. XD
    Die huisspinnen komen trouwens meestal met zijn tweeën. Het zijn altijd stelletjes... Hoop dat het nu over is voor je... :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jakkes! Dat zul je inderdaad altijd zien dat ze dan net naar de persoon toe komen die er niets van moet hebben!
    En, er viel er een op je? Zo'n soort?! Ahhh bah bah! Als mij dat zou gebeuren zou ik inderdaad nog een hele tijd erna denken dat hij nog op me zit.

    Ik hoop inderdaad ook dat het nu over is. Maar is dat dus echt waar, dat ze altijd met z'n tweeën zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gatverdamme meid, je geeft me een hartaanval!
    Mijn moeder zegt altijd dat spinnen met zijn tweeën komen, dus als je er eentje doodt, dan is er nog een ander. Heb je ze nu allebei te pakken gehad, dan ben je relatief veilig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gatver, ik had hem nog laten zitten ook of gauw een stofzuiger gepakt. Al lees ik weleens dat ze terug komen. Tot zover ik weet bij mij niet gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen