30 augustus 2010

Therapie, mijn nieuwe hobby!

Als ik tv kijk, ben ik elke keer onbewust aan mijn nagels en de droge velletjes eromheen aan het plukken. Dit had ik al eens eerder verteld, maar ik heb er nu écht genoeg van!Daarom heb ik besloten om mezelf therapie te geven. En wel op een best bijzondere manier: bezig blijven! Maar, hoe blijf ik bezig met mijn handen als ik bijvoorbeeld film kijk? Ik kon ook wel een stressbal kopen en daar continue in blijven knijpen, maar wat héb je daar aan? Okay, ik pulk niet maar ik doe dan niet echt iets nuttigs. Ik ben namelijk zo'n vrouw die het liefste van alles tegelijk doet. Als ik film kijk wil ik ondertussen ook creatief zijn. Dus toen ik op een dag een blog tegen kwam waar super mooie gehaakte spulletjes voorbij kwamen, was ik om. Ik ga haken!

Gehaakt Portfolio

Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen winter had ik al wat wol gehaald omdat ik hele leuke patronen in een boek heb staan en daar wilde ik wel het een en ander van uit proberen. Helaas had ik toen niet genoeg geduld en heb ik, na een aantal woeste pogingen, het haakwerk opzij gegooid omdat het me dus echt niet lukte. Nu echter, heb ik een doel en dat doel is van mijn nagels af blijven en íets doen. Dus ik heb het me nu in een redelijk korte tijd geleerd! Vanuit het boek het ik zelfs een makkelijk patroontje gemaakt, namelijk een haarband.

Haarbanden

5 Om precies te zijn. In verschillende soorten en maten. Op twitter had ik al laten vallen dat ik daar misschien wel eens een Winactie mee ga houden, maar dan wil ik eerst nog beter worden in haken ^_^

Gehaakt Portfolio

Op dit moment ben ik ook met een klein haak-projectje bezig. Ik wil namelijk van Granny Squares (ouderwetse vierkantjes) een leuke sjaal maken! Deze vierkantjes zijn makkelijk om te maken en deze maak ik dan ook tijdens de films die ik de afgelopen dagen ook veel heb gekeken. Ik heb nu ongeveer 10 vierkantjes van dezelfde kleurgroepen gemaakt, dus de sjaal zal binnenkort wel af zijn. Uiteraard hou ik jullie hier ook op de hoogte van mijn 'haaksels'!

4 opmerkingen:

  1. Dat is echt hip he, haken. :D Vriendin van me is er ook mee begonnen. Ik ben bang dat het voor mij niet weggelegd is.

    Oma van Stefan heeft pannenlappen voor ons gehaakt en onderzetters. Best handig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oohh, dat klink wel leuk die Granny Squares. Is daar ergens een partoon van??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het geleerd via dit blog:

    http://meetmeatmikes.blogspot.com/2010/01/crochet-school-how-to-make-granny.html

    Echt een fijne blog om het te leren via korte, simpele filmpjes. Het haken van Granny's is niet eens zo heel moeilijk. Als je het 'ritme' door hebt, is het super makkelijk en leuk ^_^

    BeantwoordenVerwijderen