15 juli 2010

Storm Chaser

Gisteravond, toen ik naar huis reed vanuit mijn werk, zag ik de dreigende wolken aan komen. Ik hoefde eigenlijk nog maar een klein stukje te rijden voordat ik thuis was, maar ik besloot om de auto te parkeren en wat foto's te maken. De wolkenformatie zag er namelijk prachtig uit!

storm_01


Zo gezegd, zo gedaan! Ik parkeerde mijn auto, stapte uit en begon te knippen. Ook heb ik een aantal filmpjes gemaakt, omdat ik het zo gaaf vond hoe de wolken zich zo snel ontwikkelden.

storm_02


Terwijl ik bezig was met foto's maken, ontstond er aan de overkant van de straat een beginnetje van een tornado. Helaas hield deze geen stand en er was geen slurf te zien vanuit de storm. Wel zag je aan de grond het begin van de tornado. Zoals jullie misschien wel weten: ik ben een échte tornado-freak! Dus mijn dag kon niet meer stuk!

storm_03


Toen het een paar meter voor me keihard begon te regenen, wilde ik de auto instappen maar op de plek waar ik stond, was het nog droog. Dat was erg grappig om te zien. Vrij snel daarna ben ik toch maar in de auto gaan zitten. Ik zag pas een paar seconden en toen brak de hemel open. Ik kon werkelijk waar niets meer zien. Stapvoets ben ik een aantal meter gaan rijden. Dat ging nog en toen ik thuis kwam, was het ergste alweer voorbij.

storm_04


Hoe was de storm bij jullie?

7 opmerkingen:

  1. Wauw, prachtig!

    Bij ons flinke regen, flinke wind maar niet heel drastisch. Niet erger dan we hier gewend zijn.

    Vannacht kwam er een kleine hele heftige bui over met een klap waardoor ik een meter uit bed opsteeg. Ik schrok er zo hard van... krijg er nu nog hartkloppingen van. xD
    Maar goed, vannacht was dus de straat veranderd in een rivier en ik zag vanochtend dat de bomen nu wat takken verloren zijn. Waarschijnlijk door twee keer zo'n aanval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sowdan! Die storm bij jullie was véél erger dan bij ons. Wij hadden alleen wat regen en een paar donderklapjes. Wij hadden dus gelukkig ook geen schade!
    Het zijn wel mooie, indrukwekkende foto's zeg. Bijna angstaanjagend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig? Ik vind het eng! XD Waarschijnlijk was ik in jou geval héél hard weggesjeesd met de auto!

    Maar wel mooie foto's!

    Bij ons viel het gelukkig allemaal mee, we zijn er goed vanaf gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een prachtige foto's...
    Heb hier helemaal niet zo'n lucht gezien..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow dat is echt ontzettend mooi om te zien. Alleen het effect van die wolken vind ik minder, onweer en regen zijn niet zo aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto's zeg! De storm viel hier wel mee...wat regen, 1 harde knal en toen kwam het zonnetje weer tevoorschijn :)

    BeantwoordenVerwijderen