18 maart 2010

Druktemaker!

Ik had hier geloof ik al eens eerder laten vallen dat ik me echt heel erg druk kan maken over alles. Gister was het weer eens zo ver. Heel de avond hadden Dennis en ik gepraat over allerlei financiele feiten, hypotheken, verzekeringen enzovoorts. Er was ook nog eens een man over de vloer gekomen die voor ons de belasting regelt, dus daar kwam ook nog eens heel veel informatie vanaf (wel positieve info dus dat is wel fijn). Op het einde van de avond zat mijn hoofd gewoon zó vol met al deze informatie, feitjes enzovoorts dat ik gewoon niet meer rustig en helder kon nadenken.

Ik begon dus te denken aan alles wat we nog moesten doen in huis, wat ik nog hier thuis allemaal moet doen en toen had ik het even niet meer. Ik schoot helemaal in de stress omdat ik alle handdoeken nog moet wassen, Kom op zeg! Ik zit nog zeker 2 weken thuis en dan ga ik helemaal lopen te stressen over een paar handdoeken?! Ja dus.

Het zijn trouwens niet alleen de handdoeken hoor. Ik maak mij bijvoorbeeld ook druk over het inpakken van mijn spullen. Waar moet ik alles tot die tijd laten? Het liefste ruim ik de spullen die mee gaan in een doos, neem ik die doos mee naar het huis en pak het daar meteen weer uit om het in te ruimen. Maar dat gaat helaas niet want ik moet hier eerst mijn kasten uitruimen, kasten afbreken, mee naar het huis brengen en daarna die kasten in mijn huis weer opbouwen. Dan pas kan ik alles inruimen. Geen probleem zou je zeggen. Klopt, is het ook niet alleen gisteravond dus wel!

Pff ik weet het, totaal onnodig want ik zie vanzelf wel hoe het loopt. Maar wat dat betreft ben ik gewoon een soort van control-freak ofzo. Ik wil alles meteen goed doen en daardoor loop ik me druk te maken omdat ik het misschien niet meteen goed KAN doen. Zo ook met het inruimen van de keuken bijvoorbeeld. Ik wil alles meteen zo praktisch mogelijk inruimen zodat ik het daarna niet alles weer uit moet ruimen omdat het niet goed staat.

Anyway, op dit moment maak ik me daar nog een beetje druk over, maar mijn hoofd is weer helder door de goede nachtrust. Daardoor kan ik het nu laten zoals het is. Ik zie wel hoe het gaat lopen en ik hoef niet alle spullen meteen daar te hebben ook al meen ik ik van wel.

Dit helpt trouwens ook goed, de dingen van me afschrijven! En hupsakee, nu weer aan het werk! Prettige dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten