04 januari 2010

Project 52

Er is alweer een jaar voorbij. Wat gaat de tijd toch snel! Dat hoor ik heel veel om mij heen. Voor mij is 2009 ook ontzettend snel voorbij gegaan. Dat komt voornamelijk door het huis. Elke week gebeurde er wel iets waar ik naar uit keek. Maar... wat is er nu precies allemaal gebeurd per week? Ik weet bijvoorbeeld niet meer wat er in week 7 van 2009 is gebeurd.. of in week 21 of in week 48..?

Daarom begin ik nu met mijn nieuwe project: PROJECT 52!
Elke week maak ik foto's van gebeurtenissen of dingen die ik heb gedaan of gemaakt en daarvan scrap ik twee pagina's. Op het einde van het jaar, hoop ik van elke week een spread te hebben (spread = twee pagina's naast elkaar)en daarvan laat ik begin 2011 een boek drukken. Zo heb ik een persoonlijk jaarboek van 2010!

Ik ben op dit idee gekomen doordat ik op verschillende blogs Project 365 zag staan. Deze mensen maken elke dag een foto maar dat vond ik een beetje te veel van het goede. Ik heb trouwens ook geen tijd om elke dag foto's of scraps te maken en mij kennende, ik vergeet het gegarandeerd! Maar elke week maak ik wel wat foto's, dus dit project is ideaal voor mij!

Sinds een poosje ben ik helemaal weg van digitaal scrappen. Met digitaal scrappen verwerk je foto's tot een layout waarbij je gebruik maakt van een fotoprogramma zoals Photoshop. Door verschillende elementen (zoals achtergronden, foto's, voorwerpen en letters) met elkaar te combineren, kun je een persoonlijke en sprekende layout maken.

Goed, vanmiddag zal ik de eerste pagina hier plaatsen die ik heb gemaakt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ik zou het nog leuker vinden als er anderen zijn, die ook mee willen doen!

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten