12 januari 2010

Inspiratieloos

Ik had het allemaal heel goed gepland voor vandaag: Ik zou uitslapen tot een uur of 9 / half 10, daarna zou ik ontbijten en mijn laptop uitklappen om te beginnen met het project waarvoor ik aankomende maandagavond een tussen-bespreking heb.
Om 11 uur zou ik even weg gaan om tegels voor de keuken uit te zoeken samen met Dennis maar zodra ik terug was, zou ik weer aan de slag gaan voor het project. Niet dus.

Vanmorgen werd ik om 10 uur wakker, nog redelijk goed aangezien ik het wel even goed kom gebruiken om een beetje uit te slapen. Daarna ben ik naar beneden gegaan en heb ik meteen mijn laptop open geklapt, zonder ontbijt. Ik wilde beginnen met het project. Echt waar! Maar er waren een paar andere zaken waar ik me al een poosje druk over maakte en die heb ik voor laten gaan. Het zijn wel goede zaken hoor, die eigenlijk ook veel belangrijker zijn en daarom heb ik ze voor laten gaan. Doordat ik dat heb gedaan, heb ik ook een iets rustiger gevoel.

Maar goed, rond 11 uur ging ik dus naar Dennis toe voor het uitzoeken van de tegels voor onze keuken en die hebben we ook gevonden. Morgen gaan we ze bestellen, ze passen er goed bij! Rond 12 uur waren we klaar en ben ik weer naar huis gegaan om echt te beginnen met het project.. of niet?

Eenmaal thuis ben ik toch verder gegaan met de zaken waarmee ik bezig was voordat ik naar Dennis toe ging. Hiermee ben ik tot zeker 3 uur bezig geweest vanmiddag. En daarna heb ik eindelijk een begin gemaakt aan het project.

Wat het project inhoud? Het ontwerpen van een huisstijl en een soort van brochuremap met uitneembare delen. Dus rond 3 uur ben ik hieraan begonnen. Ik wilde beginnen aan het logo, een aantal opzetjes gemaakt en toen sloeg het toe: de Inspiratieloosheid! Wat is dat vreselijk zeg! Ik wil zo ontzettend graag verder werken aan het project, maar ik heb gewoon geen inspiratie en daardoor ook geen concentratie. Crap.

Dus wat heb ik de rest van de tijd gedaan? Niet zo heel veel.. surfen op het net, een beetje geprobeerd te ontwerpen, daarna mijn vaste rondje van websites bezoeken, weer een beetje ontwerpen, weer mijn mail checken, beginnen aan een ander onderdeeltje van het project enzovoorts. Uiteindelijk begon ik na te denken waardoor die inspiratieloosheid zou kunnen komen, en ik denk dat dat komt doordat ik niet precies weet wat ze aankomende maandag willen zien. Aankomende maandag is dus mijn kleine conceptpresentatie, maar willen ze dan alleen mijn concepten voor de huisstijl zien of ook meteen voor de brochure?

Dus, wat ga ik doen om dit op te lossen? Juist, mailen met de opdrachtgever!
Het is toch wel erg prettig om dit even op te schrijven, want nu heb ik even fijn mijn gedachten kunnen ordenen. Dat gaat zo veel makkelijker door ze op te schrijven!
Niet dat andere mensen hier iets aan hebben, ik doe dit ook puur uit eigenbelang. Maar wat zou het! Dit blog gaat over mij en dit is ook een gedeelte van mij.

Ik wens iedereen nog een fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten