01 juni 2010

Onze moestuin

Toen ik klein was, had mijn opa een hele grote moestuin bij zijn huis en stond vol met allerlei soorten groenten en fruit. Elke keer als we bij ons thuis verse groenten of nieuwe aardappelen aten, vroegen Kelly en ik aan ons pap of dat "de boontjes uit opa's thuis" waren.

Mijn opa had ontzettend veel soorten groenten in zijn tuin staan. Van wat ik me kan herinneren had hij wortelen, verschillende soorten boontjes, rabarber, aardappelen, verschillende soorten sla, bloemkool, erwtjes, prei en nog veel meer. Groenten uit eigen teelt smaken zo ontzettend lekker! Daarom wilde ik, sinds dat ik een klein meisje was, een eigen moestuintje hebben waar ik ook wat groenten kon laten groeien.

Nu, ruim 20 jaar later is deze mini-droom uitgekomen! In onze achtertuin hadden we een stukje tuin "over" wat perfect zou zijn om te dienen als moestuintje. Een paar weken geleden had ons pap de eerste plantjes gepoot die hij over had. Op dit moment heb ik 2 soorten bonen, sla en aardbeiplantjes staan.

moestuin01

De boontjes komen net pas boven de grond uit, dus daar is nog niet zo veel speciaals aan te zien. De sla daarentegen groeit ontzettend hard! Echt grappig om te zien hoe snel zo iets groeit. Ook de aardbeien doen het goed. Hier en daar beginnen groene mini-aardbeitjes te groeien!

moestuin02

Zelf wil ik ook graag nog wat andere plantjes poten zoals komkommer, tomaat en paprika. Dit zijn groentes die ik vaak gebruik tijdens het koken. Ook zou ik zelf wat worteltjes willen planten, die vind ik zó lekker!

Hebben jullie ook een moestuintje? Zo ja, wat hebben jullie daar allemaal in groeien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten