03 mei 2010

Oma

Hier komt even een kleine update over mijn oma.

Aan de ene kant gaat het goed met haar, maar aan de andere kant gaat het ook slecht met haar. Heel erg slecht. Een aantal maanden geleden had ik hier al verteld dat ze haar nek gebroken heeft. Nu zijn we een aantal maanden verder en de artsen zijn erachter gekomen dat ze ergens kanker heeft, wat uitgezaaid is naar haar lever en naar haar botten. Het blijkt om een zeer agressief soort te gaan, waar ze helaas niets meer aan kunnen doen.

Oma & Ik

De goede kant is, dat ze nog heel erg positief en optimistisch ermee om gaat. Ze weet dat ze niet meer beter wordt maar ze is evengoed vrolijk. Dat vind ik zo bijzonder aan haar! Ze gaat niet bij de pakken neer zitten maar probeert er nog het beste van te maken.

oma02

Ze is afgelopen week overgeplaatst naar "De Ark", een heel mooi verzorgingstehuis in Roermond waar mensen naartoe gaan om te sterven. Oma heeft een prachtig uitzicht op een mooie, grote vijver en voor haar raam staat een vogelhuisje met een tafeltje waar eekhoorntjes en vogeltjes op af komen. Dit doet haar heel erg denken aan haar tuin in Ermelo, waar ze jaren lang heeft gewoond en waar ze stiekem al jaren lang naar terug verlangt. Afgelopen week zei ze tegen me: "Nu ben ik toch weer een beetje terug in Ermelo". Kippevel.

oma03

3 opmerkingen:

  1. Hee Kathy
    heel veel sterkte met jullie Omaatje
    ze heeft inderdaad een mooi uitzicht zo te zien
    gr uit meijel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte met je oma...toch fijn dat dit plekje haar een beetje doet herinneren aan de plek waar ze graag zou willen zijn. Nogmaals veel sterkte ook voor je oma...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Renate Sterenborg11 mei 2010 om 11:17

    Wat een mooie foto's van en met je oma!! Ze lijkt me echt een toppertje!! En jij bent zoo lief voor haar!
    Hoop snel weer eens iets van je te horen!
    Knuff en sterkte, Renate

    BeantwoordenVerwijderen