28 januari 2010

Lange nagels

Ik bijt nagels. Ofja bijten, ik pulk aan mijn nagels. En aan de droge, losse velletjes naarst mijn nagels (BAH!). Het is echt een hele vervelende gewoonte en ik heb er helemaal genoeg van! Maar, hoe leer ik het af?! Ik heb al 100x tegen mezelf gezegd dat ik moet stoppen, maar als ik ook maar iets gespannen ben ofzo, zit ik weer aan mijn nagels.

Mijn nagels zijn niet sterk en scheuren daarom snel in, of er komen hakkels in ofzo. Hier kan ik niet tegen en zodra ik maar 1 oneffenheid vind in mijn nagel kan ik er niet vanaf blijven en MOET ik die nagel weer recht maken. Ik heb het een poosje geprobeerd met een vijl, dan hield ik er eentje bij me in mijn tas. Alleen heb ik nogal vaak de neiging om van tas te verwisselen.

Op dit moment gaat het redelijk goed met de nagels van mijn rechterhand. De pink is mooi lang (en recht!) en de andere nagels beginnen ook weer meer te groeien. Nu is het mijn doel om ze zo proberen te houden!

My nail

Mijn andere hand daarentegen is hopeloos! Ik heb verschillende soorten versterkende nagelakjes, dus die heb ik er net opgesmeerd. Hopen dat het helpt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten